نوشته شده توسط : محسن

 

درمان بدن درد,دلایل بدن درد

لرز ناگهانی می‌تواند نشانه‌ی کمبود تغذیه‌ای و یا مراحل اولیه عفونتی باشد

 

عموماً، ابتلاء به عفونت‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا یا سرماخوردگی علت بدن درد و لرز می‌باشند. با این حال، در برخی موارد، این بیماری‌ها ممکن است همراه با افزایش درجه حرارت بدن نباشند. این مقاله فهرستی از بیماری‌هایی فراهم ساخته که ممکن است موجب لرز و درد بدن شوند بدون آنکه درجه حرارت بدن را بالا ببرند.

 

تب که در اصطلاح پزشکی به آن پیرکسیا (Pyrexia) گفته می‌شود، هنگامی رخ می‌دهد که دمای بدن بالاتر از حد طبیعی افزایش یابد. تب را به عنوان نشانه‌ای از وجود یک عفونت در نظر می‌گیرند. با این حال، عفونت همیشه باعث به وجود آمدن تب نمی‌شود. مواقعی وجود دارد که فرد علائم دیگری مانند درد بدن و لرز را بدون داشتن تب تجربه می‌کند.

 

در واقع، لرز، حس سرمایی است که به دلیل انقباض و انبساط سریع عضلات ایجاد می‌شود. هنگامی که فردی احساس سرما می‌کند، انقباض و انبساط سریع عضلات، به تولید گرما کمک می‌کنند. هر چند اغلب به دنبال لرز، تب می‌آید، اما زمان‌هایی وجود دارد که فرد تنها احساس سرما و بدن درد دارد. بخش‌های ذیل فهرستی از عوارضی آورده شده است که ممکن است موجب به وجود آمدن لرز بدون تب شوند.



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

کم‌کاری آدرنالنارسایی آدرنال, هایپر پلازی آدرنال

منیزیم برای سلامت آدرنال از اهمیت ویژه ای برخوردار است

 

غدد آدرنال از جمله غدد درون ریز بدن انسان هستند که وظیفه ترشح هورمون هایی مهم، از جمله آدرنالین و آلدوسترون و کورتیزول، را بر عهده دارند. هنگامی که یکی از این هورمون ها یا تعداد بیشتری از آنها به میزان کافی تولید نشوند، احتمال ابتلا به خستگی آدرنال افزایش می یابد.

 

در کنار احساس خستگی، از دیگر نشانه ها و علامت های نارسایی آدرنال می توان به بدن درد، کاهش وزن بدون دلیل، فشار خون پایین، خواب ضعیف، تحریک پذیری، مشکلات گوارشی، سبکی سر، و تغییر رنگ پوست اشاره کرد.

 

خستگی آدرنال را می توان با انجام آزمایش خون و آزمایش های ویژه تحریکی که می توانند سطوح ناکافی هورمون های آدرنال را نشان دهند، تشخیص داد.

 

متاسفانه، خستگی آدرنال مشکلی نیست که طی یک شب درمان شود. اگر با این شرایط دست به گریبان هستید باید صبور باشید و به رژیمی سفت و سخت که برای بازگرداندن عملکرد مناسب به غدد آدرنال نیاز است، پایبند باشید. برخی درمان های خانگی و تغییرات سبک زندگی می توانند به مبارزه با خستگی آدرنال کمک کنند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

 

ویتامین ب-کمپلکس

ویتامین های B نقش مهمی در سوخت و ساز سلولی به منظور حفظ سطح بالای انرژی انسان دارند. ویتامین B5 به تولید کوآنزیم A کمک می کند که به تنفس سلولی و شکستن چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدارت ها کمک می کند. ویتامین B6 به تولید هورمون های آدرنال کمک می کند، در شرایطی که ویتامین B12 به تولید انرژی، ترمیم سلول و حفظ و نگهداری گلبول های قرمز خون کمک می کند.

 

از این رو، بهبود مسیرهای متابولیکی از طریق تامین ویتامین های B مورد نیاز بدن می تواند به سادگی سطوح انرژی شما را تقویت کند و در کاهش خستگی آدرنال موثر باشد.

از جمله مواد غذایی با محتوای ویتامین B بالا می توان به غلات کامل، لوبیاها، غلات صبحانه غنی شده، و محصولات لبنی اشاره کرد.

همچنین، پس از مشورت با پزشک می توانید استفاده از مکمل های ب-کمپلکس را مد نظر قرار دهید.

 



:: برچسب‌ها: خستگی ، آدر نالین ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

از بین بردن میکروب معده, عوارض میکروب معده

علت میکروب معده، غذا، آب یا ظرف آلوده می باشد

 

هلیوباکتری یا میکروب معده، نوعی باکتری معده است. این موجودات ذره بینی می توانند وارد بدن شما شده و در دستگاه گوارش زندگی کنند. پس از چندین سال، باعث به وجود آمدن زخم معده یا زخم بخش بالایی روده کوچک می شوند.

 

برای برخی از افراد، عفونت ناشی از هلیوباکتر پیلوری باعث ابتلا به سرطان معده می شود. عفونت معده ناشی از میکروب معده (باکتری معده) شایع است. در حدود دوسوم جمعیت جهان این باکتری را در بدن خود دارند. برای اغلب افراد، این باکتری باعث به وجود آمدن زخم یا علائم دیگر نمی شود. در صورتی که این باکتری مشکلاتی را برای شما فراهم کرد، داروهایی وجود دارد که باعث کشتن این میکروب ها و کمک به التیام درد و زخم می شوند. با دسترسی بیشتر افراد به آب سالم و بهداشت، افراد کمتری نسبت به قبل به این باکتری معده مبتلا می شوند.

 

پس از ورود هلیوباکتری به بدن، به غشای معده حمله می کند، غشای معده از شما در برابر اسیدی که بدن برای هضم غذا استفاده می کند، محافظت می کند. وقتی باکتری معده آسیب قابل توجهی به غشای معده وارد کرد، اسید می تواند وارد غشا شود و باعث به وجود آمدن زخم معده گردد. زخم معده موجب خونریزی، عفونت و جلوگیری از حرکت غذا در دستگاه گوارش می شود.
علت میکروب معده، غذا، آب یا ظرف آلوده می باشد. این بیماری در کشورها یا جوامعی که فاقد سیستم فاضلاب مناسب هستند یا آب سالمی ندارند بیشتر شایع است. همچنین باکتری معده از طریق تماس با بزاق یا مایعات دیگر بدن فرد مبتلا به آن قابل سرایت است.

 

میکروب معده در کودکان شیوع بیشتری دارد و بسیاری از افراد در دوران کودکی به این بیماری مبتلا می شوند، اما این باکتری به بزرگسالان نیز قابل سرایت است. این باکتری ها برای سالیان زیادی در بدن زندگی می کنند و در اغلب موارد افرادی که مبتلا به آنها می شوند دچار زخم معده و علائم دیگر نمی شود. پزشکان به طور قطع نمی دانند که چرا تنها تعدادی از افراد پس از ابتلا به میکروب معده، زخم معده و غیره می گیرند.

 



:: برچسب‌ها: میکروب ، معده ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن



روغن آرگان چیست,کاربرد روغن آرگان

روغن آرگان برای بسیاری از اختلالات پوستی مفید است

 

روغن آرگان را بیشتر بشناسید
روغن ارقان که در میان مردم به نام روغن آرگان مشهور است روغنی است که از هسته میوه درخت ارقان به دست می‌آید و مصرف غذایی و دارویی دارد. روغن آرگان سرشار از اسیدهای چربی چون اسید لینولئیک است که حاوی ویتامین E است. این روغن یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است و می‌تواند اکسیژن‌رسانی درون‌سلولی را افرایش دهد. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی (توکوفرولها – فنولها- کارتنوئیدها) در غلظت بسیار زیاد در این روغن یافت می‌شوند. آسکولین نیز که یک ترکیب ضد سرطان است به میزان زیادی در این روغن وجود دارد. بسته به نوع استخراج، این ماده در مقابل اکسید شدن بسیار مقام‌تر روغن زیتون است.

 روغن آرگان و درمان اختلالات پوستی
روغن آرگان برای بسیاری از اختلالات پوستی از جمله: التهاب پوستی، اگزما، بیماری پسوریازیس و ... سودمند است. غنی بودن روغن آرگان از ویتامین E و ترکیبات ضد التهابی موجب از بین رفتن مشکلات پوستی شما می شود.

 روغن آرگان و درمان سوختگی و زخم
سوختگی و زخم ها گاهی اوقات بسیار آزار دهنده و درد آور هستند. مطالعات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان در بهبود زخم ها و بخش های آسیب دیده موثر است.
 



:: برچسب‌ها: روغن آرگان ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

خواص جلبک سبز دریایی, جلبک دریایی برای پوست

جلبک ها جزو مواد غذایی هستند و به عنوان سبزی دریایی معجزه گر شهرت گرفته اند

 

جلبک ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی هستند و امروزه در آشپزی بین المللی بسیار استفاده می شوند. در سایر کشورها از این جلبک ها غذاهای متنوعی تهیه می شود چون علم امروز پی به تاثیر آن ها روی سلامتی پی برده است.



:: برچسب‌ها: خواص جلبک ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن



مالدیو,تور مالدیو,جاذبه‌های مالدیو

 
تور مالدیو سفر جزایری در اقیانوس هند و در جنوب غربی کشورهای هند و سریلانکا واقع شده است. ماله پایتخت و دیوهی زبان رسمی این مجمع الجزایر زیبا است. دو زنجیره با ۲۶۶ جزیره مرجانی تشکیل‌دهنده این جزایر هستند. رقم جزایر این کشور بسیار اعجاب‌انگیز است؛ ۱۱۹۲ تا! اما از این جزایر فقط ۲۰۲ تای آن مسکونی هستند. حتی تصور این همه خشکی کوچک کوچک در کنار هم روی آب بسیار هیجان‌انگیز است. تکه تکه بودن این منطقه باعث شده است که با وجود رفت و آمد بسیار، ساکنان ارتباط چندانی با گردشگران نداشته باشند. روفیا واحد پول این کشور است.


مالدیو کوچک‌ترین کشور قاره آسیا و کم‌ارتفاع‌ترین کشور در جهان نیز است. آب و هوای این کشور گرمسیری است؛ بنابراین، با توجه به این موضوع زمان سفر خود را تعیین کنید.
 
اطلاعات خیلی دقیق و مشخصی از تاریخچه این کشور در دسترس نیست. نخستین ساکنان این منطقه از کشورهای همسایه هند و سریلانکا بوده‌اند که فرهنگ خود را نیز به این جزایر کوچانده‌اند. یوسف تبریزی نامی که می‌گویند یک روحانی مسلمان ایرانی بوده، مردم این کشور را با دین اسلام آشنا کرده است.


جزیره‌هایی از مالديو که مختص گردشگری هستند هتل‌هايی برای اقامت دارند. هتل‌ها و ویلاهایی که روی آب ساخته شده‌اند، به امکانات کاملی برای اقامت مسافران مجهزند. مسافران مستقيم از فرودگاه ماله به این جزایر آورده می‌شوند. زمان پرواز از تهران تا شهر ماله فقط 6 ساعت است.



:: برچسب‌ها: گردشگری ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

تور آنتالیا،آنتالیا,مناطق گردشگری آنتالیا

 
تور آنتالیا سفری به شهر زیبای ساحلی در بین دریای مدیترانه و رشته کوه‌های توروس در جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده است. اگر قصد سفر به خارج از ایران را دارید، قطعاً کشور ترکیه به دلیل نزدیک بودن و نیاز نداشتن به ویزا و همچنین نزدیک بودن فرهنگ مردمان سرزمینش به ما گزینه بسیار مناسبی است.


این شهر مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه است و از جنوب با دریای مدیترانه، از شمال با شهر بوردور، از شرق با شهر سریک و از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب با شهر کمر مورد احاطه قرار گرفته است. رودخانه آکسو تنها رود این منطقه است که به آبشار دودن ختم می‌شود.


آب و هوای این شهر مدیترانه‌ای و در زمستان معتدل و بارانی و در فصل تابستان گرم و خشک است. به طور متوسط می‌توان گفت بیشتر روزهای سال هوا آفتابی است. گردشگران زیادی حتی با خرید تور لحظه آخری آنتالیا به این شهر  زیبا سفر می‌شوند



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

پیشگری از عوارض کمبود ید

کمبود ید موجب بزرگ شدن غده تیروئید و در نتیجه باعث تورم در گردن می شود

 

 رئیس مرکز تحقیقات ریزمغذی های پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پایش 12 استان کشور نشان می دهد که زنان باردار و شیرده به کمبود ید خفیف تا متوسط مبتلا هستند.

وجود ید برای سنتز هورمون های تیروئید اهمیت اساسی دارد؛ در حقیقت غده تیروئید مصرف کننده اصلی ید در بدن است و کمبود آن به اختلالاتی در کار تیروئید منجر می شود.

دکتر حسین دلشاد افزود: میانگین ید در ادرار زنان باردار و شیرده 150 میکروگرم در لیتر است که متأسفانه در جمعیت مورد مطالعه این متغیر حدود 95 میکروگرم در لیتر بود. این موضوع نشان می دهد که میزان ید دریافتی این گروه ها از جامعه کم است.



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

تاثیر امگا 3 بر بدن , چربی های امگا 3

چربی های امگا 3 برای سلامت و تندرستی ما ضروری هستند

 

چربی های امگا 3 برای سلامت و تندرستی ما ضروری هستند. اما تحقیقات اخیر نشان داده بسیاری از افراد، مخصوصا خانم ها دچار کمبود امگا 3 هستند و همین باعث می شود برخی علائم تحریک کننده مانند بدخوابی و خشکی پوست در آنها بروز کند، علاوه بر این خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز در این افراد افزایش می یابد.



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

دیدار و ضیافت افطار پزشکان و اساتید دانشگاه با رییس جمهور

 رئیس جمهور گفت: پرتاب موشک از سوی سپاه به طرف سران تروریست‌های داعش با تصمیم شورای امنیت ملی و بسیار به‌جا و درست بود.

 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در ضیافت افطار با علما و روحانیون با بیان اینکه پرتاب موشک سپاه بسیار به جا و درست بود گفت: اگر بازهم تعدی کنند با جواب قاطع‌تر نظام مواجه خواهند شد.

 

رییس جمهور تبیین اسلام برای نسل جوان را از یکی ضروریات امروز دانست و تاکید کرد : بار ‏مسئولیت علما و فضلای حوزوی، برای تبیین احکام خداوند، اعتقادات اسلامی و نزدیک کردن نسل ‏جوان به دین، امروز کمی از دیروز سخت تر است چرا  که امروز تبیین اسلام برای نسل جوان یک ‏ضرورت است.‏

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه سه شنبه در ضیافت افطار با علما و روحانیون ‏گفت: بخشی از مسائل ما اعتقادی است و از دیدگاه دین مبین اسلام، همه بحثهای اعتقادی، برهان، دلیل، ‏بینه و استدلال دارد. در این بخش اعتقادی، بحث رای مردم و آرای مردم اصلا مطرح نیست، آنجا ‏عقل، استدلالینه و دلیل مطرح است و به همین دلیل هم این مباحث تقلیدی نیست.‏



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,ترکی بن علی

ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا سه شنبه شب ضمن تایید کشته شدن مفتی داعش در سوریه، تاکید کرد: «ترکی بن علی» مفتی برجسته داعش در حملات هفته گذشته ائتلاف در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق کشته شده است.

 به گزارش ایرنا به نفل از خبرگزاری فرانسه، ترکی بن علی که خود را به عنوان مفتی داعش منصوب کرده بود، در حملات 31 می به شهرک المیادین سوریه و در نزدیکی مرزهای این کشور با عراق به هلاکت رسیده است.

 

به جزئیات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نشده است.

رسانه های دولتی سوریه سه روز پیش اعلام کردند که در حمله جنگنده های سوری به یکی از مواضع تروریست های داعش در شهرک المیادین یک تروریست به نام ابوعبدالله السعودی و 17 همراه وی کشته شدند.

 

شهرک المیادین در استان دیر الزور و در مرز بین سوریه و عراق واقع شده است.

 

 

 


:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن



روش های چاق شدن,رژیم غذایی برای چاق شدن

گاهی اختلال در روند سوخت و ساز و متابولیسم بدن عامل لاغری است

 

مقدار انرژی بدن شما برای چیزهایی مانند تنفس، هضم، و فعالیت فیزیکی  استفاده میشود. یک فرد چاق چربی زیادی در بدن دارد  ممکن است اثر منفی بر روی سلامتی داشته باشد. اگر وزن بدن یک شخص حداقل ۲۰٪ بیشتر باشد او چاق است.اگر شما شاخص توده بدن (BMI) بین ۲۵ و ۲۹.۹ اضافه وزن دارید. اگر BMI شما ۳۰ باشد چاق هستید .

 

این روزها دختران و پسران زیادی را می‌بینیم که برخلاف افراد چاق که به دنبال کاهش وزن هستند، در جست‌وجوی راهی می‌گردند تا یک کیلوگرم به وزن‌شان افزوده شود و به وزن استاندارد خود نزدیک شوند.

این گروه از مردم  به دلایل مختلفی دچار لاغری می‌شوند که از میان آنها می‌توان به رژیم بد غذایی، بی‌اشتهایی عصبی و اختلال‌های گوارشی اشاره کرد.

آنچه می‌خوانید دلایلی است که مکتب‌های درمانی طب سنتی مانع افزایش وزن این گروه می‌دانند.

 



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن



برنامه غذایی کاهش وزن, روش های کاهش وزن

خوردن صبحانه‌ سرشار از مواد مغذی می ‌تواند به مدیریت وزن کمک کند

 

داشتن یک برنامه غذایی برای کاهش وزن بسیار مهم است ولی اگر شما هم میخواهید در کم کردن وزن تان موفق باشید باید بدانید که ساعت غذا خوردن تان بسیار مهم است.

زمان غذا خوردن از محتوای غذایی که می‌خوریم، مهم ‌تر است! هرچند بدن شما یک ساعت واقعی نیست اما ساعتی دارد که ۲۴ ساعته کار می ‌کند و این ریتم شبانه‌ روزی، عملکرد بدن را مطابق برنامه ‌ریزی درست پیش می ‌برد. این ساز و کار کمک می‌کند تا بدن شما خودش را با تغییرات محیطی، خواب و رفتارهایی مانند غذاخوردن تطبیق دهد.

 

درست است که تاثیرات نوع مواد غذایی که مصرف می ‌کنید برای همه کاملا روشن است اما اینکه کی غذا می ‌خوریم هم، تاثیر خاص خود را روی وضعیت بدن، دریافت کالری‌ ها و مواد مغذی دارد. زمان وعده ‌ها و میان ‌وعد‌ه‌ های غذایی می ‌تواند روی تنظیم سوخت ‌و ساز بدن، وزن، مدیریت بیماری‌ های مرتبط با چاقی و چرخه‌‌ی خواب بدن تاثیر بگذارد.

 



:: برچسب‌ها: غذا ، کاهش وزن ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

محققان اسپانیایی میزان قرارگیری در معرض نور خورشید، برای دریافت ِ مناسب ویتامین D را تخمین زده‌اند. در فصول بهار و تابستان ۱۰ تا ۲۰ دقیقه قرارگرفتن در معرض نور خورشید کافی است، در حالی که میزان مورد نیاز در ماه های زمستان دو ساعت است. بنابراین دریافت میزان مورد نیاز برای بسیاری از مردم ممکن نیست.

 

مقدار قرارگیری در معرض نور خورشید, نور خورشید مناسب بدن

کمبود ویتامین دی در بزرگسالان با خطر بالای ابتلا به بیماری های مختلفی در ارتباط است

 

هر ساله مطالعات زیادی در تاکید بر قرار گرفتن در معرض نور خورشید به میزان متوسط و ریسک‌های قرارگرفتن زیاد در معرض نور خورشید منتشر می‌شوند. گرچه اشعه‌ی ماورای بنفش سبب بروز التهاب خورشیدی، سرطان و پیر شدن پوست می‌شود، اما در کاهش فشار خون، جذب ویتامین دی و بهبود بسیاری از بیماری‌ها نیز موثر است.



:: برچسب‌ها: نور خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

اگر همانند بسیاری دیگر باشید، احتمالا نمی توانید صدای کشیده شدن ناخن بر روی تخته سیاه را تحمل کنید. حتی فکر کردن به آن نیز ماهیچه هایتان را منقبض می کند. این صدای گوش خراش به حدی منفور است که تعجب آور نیست تعداد زیادی از دانشمندان علت این واکنش عجیب را بررسی کرده اند.

 

کاربرد بخش های مغز,واکنش به صداها

شکل کانال های گوشمان و همچنین ادراکمان باید بخاطر صداهای گوش خراش سرزنش شوند

 



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

سازمان ملی فضایی چین و آژانس فضایی اروپا به منظور ایجاد یک مقرّ بین المللی ماه در دهه ۲۰۲۰ میلادی قصد همکاری با یکدیگر را دارند. این همکاری می تواند در عصر جدید کاوش های فضایی حائز اهمیت فراوانی باشد.

 

تصاویری از روستا ساخته شده در ماه,گزارش هایی از ماه

طرحی از پایگاه ماه با روش های پرینت سه بعدی

 

در طی سالیان اخیر، چندین آژانس فضایی برنامه های خود را برای بازگرداندن فضانوردان به ماه اعلام کرده اند و ایجاد یک پایگاه در ماه از جمله برنامه های مهم آنان برشمرده می شود. علاوه بر برنامه ناسا مبنی بر احیای کاوش های ماه، آژانس فضایی اروپا(ESA)، روس کاسموس و آژانس های فضایی فدرال هند و چین از برنامه های خود برای انجام عملیات به ماه خبر داده اند که می تواند به قرارگاه های دائمی ختم گردد.



:: برچسب‌ها: ماه ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

دوربین های پر سرعتی که در هر ثانیه صد هزار عکس می گیرند را فراموش کنید. یک گروه پژوهشی در دانشگاه لوند سوئد دوربین فیلمبرداری پیشرفته ای ساخته است که می تواند پنج تریلیون عکس در هر ثانیه و رویدادهایی به کوتاهی ۰٫۲ تریلیونم ثانیه را ضبط کند. چنین دوربینی در گذشته وجود نداشت.

 

ساخت سریعترین دوربین فیلمبرداری جهان, دوربین فیلمبرداری جدید

دوربین های پر سرعت توانایی تهیه تصاویر یک به یک را در یک توالی دارند

 



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

آموزش از پایه عکاسی با موبایل , عکسبرداری با موبایل

نورپردازی عکس خیلی مهم است که یک عکس خوب را تبدیل به یک عکس عالی میکند

 

شاید شما هم دیده باشید که امروزه در اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی خودشان را به عنوان عکاس معرفی میکنند. خیلی از آنها عکس هایی که در صفحه شان گذاشتند را با موبایل گرفته اند اما وقتی نگاه می کنید خیلی به‌نظرتان عکس خوبی می آید و شاید دوست داشتید که شما هم در انجام این کار مهارت داشتید.

 

واقعیت امر این است که فقط چند نکته‌ی ساده درباره ی عکس گرفتن با موبایل وجود دارد که با رعایت آنها شماهم می توانید عکس های عالی ای بگیرید و آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. در ادامه ۱۰ تا از کاربردی ترین نکات هنگام عکس گرفتن با موبایل برای شما آورده شده.



:: برچسب‌ها: موبایل ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن



دانلود نرم افزار فارسی کردن فتوشاپ ,  نرم افزار فتوشاپ

نحوه فارسی کردن فتوشاپ 

 

یکی از مشکلات مهم کاربران نحوه فارسی نویسی در برنامه فتوشاپ است ، که به راحتی حل می شود.

بدون شک یکی از مهمترین مهترین و پرکاربرد ترین نرم افزار های تدوین عکس برنامه قدرتمند فتوشاپ است.

کاربران ایرانی نیز علاقه بسیاری به این نرم افزار دارند ، اما در موارد متعدد با فارسی نویسی در این نرم افزار دچار مشکل میشوند.



:: برچسب‌ها: فتوشاپ ،ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

هنگامی که سلول ها به واسطه عفونت مزمن، التهاب ناشی از بیماری های خودایمنی، یا چاقی آسیب دیده و تضعیف می شوند، احتمال بیشتری دارد به سلول های سرطانی تبدیل شوند. مواد مغذی گیاهی التهاب را به حداقل می رسانند و در نتیجه، خطر ورود این سلول ها به حالت بدخیم کاهش می یابد.

 آگاهی از نشانه های اولیه و اتخاذ اقدامات محافظتی می تواند به کنترل پیشرفت سرطان پروستات، یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در مردان پیش از این که حالتی مرگبار پیدا کند، کمک کند. اما اکنون دانشمندان دانشگاه تگزاس بر این باورند که به موفقیتی بزرگ در درمان این بیماری با استفاده از ترکیبات طبیعی موجود در گیاهان دست یافته اند.

 

  اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان پروستات

 

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ریدرز دایجست"، در مطالعه ای جدید که در نشریه Precision Oncology منتشر شده است، دانشمندان دانشگاه تگزاس 142 ترکیب طبیعی که در زردچوبه، پوست سیب، و چای سبز یافت می شوند را مورد بررسی قرار دادند که تا پیش از این به عنوان عواملی موثر در خنثی سازی رشد سلول های سرطانی شناسایی شده بودند.

 



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

  اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,بیماری مالاریا

تشخیص بیماری مهلک مالاریا کاری وقت گیر بوده و معمولا با اشتباهاتی همراه است که مداوای آن را دچار مشکل می کند. اما به تازگی روشی کاملا دقیق برای این کار ابداع شده است. 

به گزارش  مهر به نقل از eurekalert، محققان هلندی و آلمانی با همکاری یکدیگر روشی تازه برای آزمایش خون ابداع کرده اند که به سرعت و به طور خودکار ابتلای فرد به بیماری مالاریا را مشخص می کند.

 

نکته جالب این است که دقت روش مذکور تقریبا ۱۰۰ درصد است و تاکنون هیچ اشتباهی در تشخیص ابتلای افراد به بیماری مالاریا نداشته است. مبدعان این روش تشخیص مالاریا چهار روز قبل برنده جایزه مخترع اروپایی یا European Inventor Award شده اند.

 

بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، بیماری مالاریا در سال ۲۰۱۵ جان تقریبا ۴۳۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته و یکی از علل این مرگ و میر بالا دشواری تشخیص سریع و مطمئن بیماری مذکور است.

 

تا به حال برای این کار از روش میکروسکوپی استفاده می شد و در صورت کشف عوامل بیماری زای خطرناک در خون ابتلای فرد به بیماری مالاریا حدس زده می شد که فرایندی وقت گیر و پراشتباه بود. اما در روش جدید با بررسی ۳۰ عامل مختلف در خون انسان به طور خودکار می توان از ابتلای هر فرد به مالاریا مطمئن شد.



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن



  اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی,روغن فُک

محققان دریافتند که روغن فُک می‌تواند عامل بالقوه‌ای در ترمیم عصب‌های بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 باشد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌دیلی، محققان مرکز علوم اعصاب "کرمبیل" (Krembil) تورنتو کانادا دریافتند که روغن به دست آمده از فُک قابلیت ترمیم اعصاب و درمان بیماری مبتلایان به دیابت نوع 1 را دارد.

 

دیابت نوع ۱ که در گذشته دیابت وابسته به انسولین نامیده می‌شد، هر سنی را دربر می‌گیرد اما در کودکان و جوانان شایع‌تر است. بدن افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ قادر به تولید انسولین کافی نمی‌باشد. این نوع دربرگیرنده 5 تا 10 درصد از انواع دیابت است. در این نوع از دیابت تخریب سلولی سلول‌های بتا در پانکراس اتفاق می‌افتد.

 



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جهانگیری

جلسه دیدار نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.


:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,غیب‌پرور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حملات شب گذشته سپاه پاسداران به برخی مواضع داعش در سوریه با تاکید بر اینکه از این به بعد جواب موشک، موشک نیست، اظهار کرد: از این به بعد موشک در جواب ترقی‌بازی خواهد بود.


:: برچسب‌ها: سپاه ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه، با هدف مجازات عاملین جنایت تروریستی اخیر تهران خبر داد. پایگاه خبری سپاه نیز تصاویری از شلیک این موشک ها منتشر کرد.

 

 حمله موشکی سپاه به‌ مقر داعش

 

 حمله موشکی سپاه به‌ مقر داعش



:: برچسب‌ها: سپاه، موشک ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

حدیث در مورد ماه رمضان

ماه رمضان در کلام امامان (ع)

 

ماه رمضان در کلام معصومان (علیهما السلام) از جایگاهی ارزشمند و ویژه برخوردار است و بسیار مورد توجه قرار دارد.

 معصومان درباره ماه مبارک رمضان صحبت‌هایی داشته‌اند که در متن زیر به آن ها می‌پردازیم.

حضرت امام حسن (ع)
ان الله جعل شهر رمضان مضمارا لخلقه، فیستبقون فیه بطاعته الی مرضاته. (تحف العقول، ص. ۲۳۹) به درستی که خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه خلق خود ساخته تا به وسیله طاعتش به رضای او سبقت گیرند.

حضرت امام سجاد (ع)
اللهم اخل قلوبهم من الامنة، و ابدانهم، من القوة، و اذهل قلوبهم عن الاحتیال، و اوهن ارکانهم عن منازلة الرجال، وجبنهم عن مقارعة الابطال، و ابعث علیهم جندا من ملائکتک بباس من باسک کفعلک یوم بدر، تقطع به دابرهم و تحصد به شوکتهم، و تفرق به عددهم. (صحیفه سجادیه)



:: برچسب‌ها: ماه رمضان ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

کسب و کار

برای دیگران شروع یک کسب و کار مفهومی ترسناک و تهدیدآمیز است‎

 

بعضی از آدم‌ها در سرنوشت‌شان است که کارآفرین باشند. از زمانی که آن‌ها مدرسه را تمام می‌کنند یا شاید حتی قبل از آن، آن‌ها تشنه‌ی راه‌اندازی کسب و کار و رسیدن به موفقیت هستند، و هیچ‌چیز آن‌ها را متوقف نمی‌کند تا آن رویا را به حقیقت تبدیل کنند.



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

درمان استرس و اضطراب

از روش های طبیعی میتوان برای درمان اضطراب استفاده کرد

 



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

 

درست کردن مرغ مارینه یونانی,نحوه پخت مرغ مارینه یونانی

مرغ مارینه یونانی

 

مواد لازم برای مرغ مارینه یونانی :

مرغ چند تکه
 ماست ساده  1 فنجان
 روغن زیتون   2 قاشق غذاخوری
 سیر له شده 4 حبه 
آویشن 1 قاشق غذاخوری
لیموی متوسط 1عدد
نمک نیم قاشق چایخوری
فلفل سیاه تازه به مقدار لازم
جعفری تازه چند شاخه
رزماری درصورت تمایل یه شاخه کوچک
جوز هندی رنده شده نصف جوز هندی

 



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن



آشنایی با صنایع دستی تهران,معرق سنگ

استان تهران به لحاظ موقعیت اقتصادی و اجتماعی , محل تمرکز بسیاری فعالیت های اقتصادی در کشور است و در این میان از رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز بی بهره نبوده و ازدوران قاجار تا کنون به دلیل قرار گرفتن این شهر به عنوان پایتخت ایران و نوجود دولتمردان و رجال بسیاری از رشته های صنایع دستی به این شهر منتقل گردیده اند که تا به امروز نیز ادامه داشته و به نحوی جزو فعالیت های بومی استان شده اند .



:: برچسب‌ها: صنایع دستی ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

گمج و نوخون مازندران , هنرهای دستی رشت

صنایع دستی رشت

 

گمج ، نوعی دیگ و ظرف گلی لعابدار وته گرد خورشت پزی است و نوخون نیز از همان جنس و درپوش آن است . سابق بر این ، که اشیاء فلزی به ندرت کاربرد داشت ، گمج بهترین و اساسی ترین وسیله ی طبخ گیلانیان بوده امروزه اگرچه ظروف فلزی جای آن را گرفته است .

 

اما برخی خانواده ها سنتی و اغلب خانواده های روستایی ، هنوز از گمج استفاده می کنند و معتقدند که طبخ خورشت ، در آن راحت تر و مطبوع تر است و باقی مانده خورشت در آن را روی چنبره ای گیاهی به نام گمج دانه ( gamaj dana ) قرار می دهند .

 

بهترین گمج و نوخون ها را در جیرده و روستاهای حومه ی شفت نظیر خرطوم می سازند . سفالگران و کوزه گران منطقه ، که در پخت لعاب مهارت دارند ، رنگ سبز روی آن را معمولاً از مخلوط پودر شیشه با قطع و سرب بدست می آورند .

 



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 

یک شرکت کنسرسیوم اروپایی تصمیم دارد در نمایشگاه هوایی پاریس طرح اولیه یک وسیله نقلیه هوایی الکتریکی را رونمایی کند. قرار است این وسیله به دو صورت با سرنشین و بی سرنشین ساخته شود. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، کنسرسیوم اروپایی Neva Aerospace در نمایشگاه هوایی پاریس امسال از طرح اولیه یک وسیله نقلیه شخصی VTOL(وسیله ای که به طور عمودی از زمین بلند می شود و فرود می آید)، رونمایی خواهد کرد.

 

این وسیله نقلیه هوایی که AirQuadOne نام دارد، به طور کامل الکتریکی خواهد بود و می تواند در ارتفاع ۹۱۴ متری زمین پرواز کند. همچنین حداکثر سرعت آن در هوا حدود ۸۰ کیلومتر برساعت تخمین زده می شود. وسیله نقلیه با هر بار شارژ می تواند ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پرواز کند.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) بیش از 417 مکان مذهبی ارتش در سراسر کشور آماده برگزاری دومین شب از لیالی قدر شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران: مداحی، قرائت دعاهای مخصوص لیالی قدر، سخنرانی و برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیر مومنان حضرت علی(ع) از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دومین شب از لیالی قدر می با



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن
  • 1

آموزش نماز به کودکان

والدین باید آموزش آداب مذهبی را گام به گام به فرزندشان بدهند

 شب های قدر در ماه مبارک رمضان، از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هست و اکثر افراد تمایل دارند که این شب ها را در مساجد سپری کنند و به دعا و راز و نیاز با پروردگارشان بپردازند. اما والدینی که فرزندان کوچک و خردسال دارند، چگونه باید از این شب ها استفاده ببرند؟ آیا فرزندان را به زور همراه خود ببرند یا در منزل بنشینند و دعا کنند؟ کدام راهکار، راهکار مناسبی است برای اینکه فرزندان نیز جایگاه این شب را درک کنند؟

کودکان تقلیدگر 
کودکان به ویژه کودکان خردسال تر و کوچک تر، الگو برداران و مشاهده گران بسیار توان مندی هستند. آنها رفتارهایی را از خودشان نشان می دهند که در والدینشان دیده اند. مسلما اولین و مهم ترین اصل برای اینکه فرزندانمان را با مناسک مذهبی و دینی آشنا کنیم، این است که آداب مذهبی را در حضور آنها به جای بیاوریم.



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن
  • 0

امیر سرتیپ دوم عباس‌زاده اقدامات و برنامه‌های بنیاد تعاون ارتش را تشریح کرداعطای بیش از 4500 وام مسکن به کارکنان آجا/ تحویل 10 هزار واحد مسکونی ظرف سه سال به کارکنان ارتش

امیر سرتیپ دوم عباس‌زاده با برشمردن اقدامات صورت گرفته در بنیاد تعاون آجا، اقدامات صورت گرفته در راستای تامین مسکن کارکنان، برنامه‌های آینده کمک به تامین مسکن کارکنان عضو طرح حکمت مسکن، اقدامات صورت پذیرفته در راستای ارائه خدمات و معیشت، برنامه‌های آینده بنیاد تعاون در بخش خدمات معیشتی و اقدامات صورت پذیرفته درجهت تولید ثروت در راستای کمک به اهداف بنیه دفاعی ارتش را تشریح کرد.

رئیس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای تامین مسکن کارکنان ارتش بیش از 4500 فقره وام مسکن به کارکنان آجا در سال 95 اعطا شد، گفت: بنیاد تعاون آجا در پروژه‌های عمده و عظیم واحدهای مسکونی به ویژه در پروژه‌های چیتگر و شهید بهشتی با شرکت‌های معتبر عمرانی داخلی قرارداد منعقد کرده و مقرر است در مدت 3 سال حدود 10000 واحد مسکونی ساخته و مورد بهره برداری قرار گیرد.



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

شعر شب قدر,مراسم شب قدر

شب قدر از موهبت‌های خدا بر مسلمانان است

شب قدر برترین و مهم‌ترین شب سال  در فرهنگ اسلامی است. بنابر روایتی از پیامبر(ص)، شب قدر از موهبت‌های خدا بر مسلمانان است و هیچ‌یک از امت‌های پیشین از این موهبت برخوردار نبوده‌اند. در قرآن کریم، سوره‌ای کامل به توصیف و ستایش شب قدر اختصاص یافته و بدین نام (سوره قدر) خوانده شده است. در این سوره، ارزش شب قدر بیشتر از هزار ماه دانسته شده است.آیات یکم تا ششم سوره دخان نیز به اهمیت و رخدادهای شب قدر می‌پردازد.



:: برچسب‌ها: قران ، ارتش ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن
  • 0

احکام روزه مسافر

افطار در سفر و نماز شکسته از هدایاى الهى است

 با توجه به آیه ۱۸۵ سوره بقره چرا مسافر نمى تواند روزه بگیرد؟

درباره عدم وجوب روزه در سفر، قرآن کریم در سوره بقره آیه ۱۸۵ مى فرماید: «و آن کس که بیمار یا در سفر است [باید به شماره آن]تعدادى از روزهاى دیگرى [را به جاى آن، روزه بگیرد.] خداوند، براى شما آسانى مى خواهد و براى شما دشوارى نمى خواهد.»
امام صادق (علیه السلام) از رسول اکرم(صلى الله علیه وآله وسلم) نقل مى کند: «افطار در سفر و نماز شکسته از هدایاى الهى است. کسى که توجه به آن نکند هدیه الهى را رد کرده است.»[۱]
طبق این بیان، شاید یکى از فلسفه ها و حکمت هاى عدم وجوب روزه در سفر همان مسئله تخفیف در تکلیف باشد، و به عبارت دیگر، تفضّل بر بندگان است.

========================
پی نوشت:

1- وسائل الشیعه، شیخ حرّ عاملى، ج ۱۰، ص ۱۷۷
منبع:hawzahnews.com



:: برچسب‌ها: مسافر، روزه ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

خواص درمانی سورة بقره, بزرگترين سورة قرآن

سورة بقره،‌بزرگترين سورة قرآن است

با توجه به اين كه هر سوره، هدف مشخص و معيني را دنبال مي كند و آيات آن، همچون زنجيره اي به هم پيوسته است و سلسله وار در راستاي همان هدف كلي نقش ايفا مي كند، اين مطلب به دست مي آيد كه ممكن است دليل كوچكي يا بزرگي سوره ها از جمله سورة بقره، اتمام سريع بيان و القاي هدف در سوره هاي كوچك و نيازمندي به كلام و گفتار مفصل و وسيع براي رسيدن به هدف و مقصود در سوره هاي طولاني و بزرگ تر باشد. البته مي توان فوايد ديگري را براي كوچكي و يا بزرگي سوره ها بر شمرد مثل تنوع و تسريع يادگيري سوره هاي كوچك به ويژه در ابتداي بعثت كه اغلب مردم خواندن و نوشتن نمي دانستند به راحتي سور كوچك را مي آموختند و حفظ مي كردند.

بنابراين، از آن جا كه سوره هاي طولاني مثل بقره،‌ آل عمران و... در اواخر بعثت نازل شده اند، نسبت به سوره هايي كه در ابتداي بعثت نازل شده اند، طولاني تر و مفصل تر هستند. 
 پي نوشت:
[1] . طباطبايي،  سيد محمد حسين، قرآن در اسلام، مشهد، انتشارات طلوع، ‌بي تا، ص 183، 186.



:: برچسب‌ها: ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

 ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین در منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش(بندرعباس) پهلو می گیرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه کشور چین متشکل از دو فروند ناو رزمی و یک فروند ناو پشتیبانی به همراه یک بالگرد فردا پنج شنبه 25 خرداد در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در بندر عباس پهلو گرفت

این ناوگروه جهت انجام فعالیت های آموزشی، در چند روز گذشته در بندر کراچی پاکستان نیز پهلو گرفته بود.
پیش از این برای نخستین بار در روابط نیروهای دریایی دو کشور، در اسفند 1391 نیز ناوگروه 24 نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران به بندر ژانگ ژیانگ چین اعزام و با استقبال مقامات نیروی دریایی کشور چین روبرو شده بود.
همچنین در تاریخ 29 شهریور 93 ناوگروه هفدهم نیروی دریایی ارتش چین در منطقه یکم امامت نداجا پهلوگرفته بود.



:: برچسب‌ها: ناوگروه, نیروی دریایی, ارتش, ترنم ، ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن

   اخباردنیای خودرو ,خبرهای دنیای خودرو,سریع ترین خودروی دنیا

گروهی از کارشناسان فرمول یک تصمیم دارند سریعترین خودروی جهان را آزمایش کنند. این خودرو می تواند در ۵۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۶۱۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

 به گزارش  مهر به نقل از بی بی سی،  قرار است سریعترین خودروی جهان آزمایش شود.

  این خودرو که Bloodhound Supersonic Car یا SSC نام گرفته ۱۰ سال تحت تولید بود و بالاخره اکتبر امسال آزمایش خواهد شد. البته این آزمایش در سرعت پایین و برای بررسی طراحی خودرو انجام می شود.



:: برچسب‌ها: خودرو ، ترنم ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()